Cookievoorkeuren
Instellingen Ik ga akkoord

Aan de slag gaan met Blinck, hoe gaat dat en wat levert het op? Ontdek de ervaringen van verschillende ‘uitblinckers’.

  • Bij mijn vorige bedrijf ben ik met Kim in contact gekomen. Ik was zo enthousiast en onder de indruk, dat ik haar geïntroduceerd heb bij mijn nieuwe werkgever. Kim is een zeer ervaren en kundige trainer en personal coach.

    Zij weet door haar doortastendheid snel de gevoelige snaar te raken en te adresseren. Echter op een zodanige manier dat het je eigenwaarde niet aantast en je er zelf mee aan de slag kan gaan. Kim is erg toegankelijk en weet daardoor snel het vertrouwen te winnen van de trainees en coachees.

    Het is zeer fijn samenwerken met Kim. Zij komt afspraken na en is altijd bereid om met je mee te denken voor een plan, opzet of oplossing. Ik hoop nog zeer lang te mogen samenwerken met haar.


    Lees meer... Cynthia van Tilborgh, Director of HR EMEA
  • Bij ADP lopen de mensen weg met Kim, geen betere referentie dan dat toch? Als ik met haar ging lunchen werd ze steeds opgehouden door deelnemers aan de vele trainingen die ze bij ADP geeft, en ze maakt met iedereen een praatje. We hebben voor Kim gekozen vanwege haar professionele aanpak, scherpte, vakkennis (of moet ik zeggen haar vakpassie / liefde / gekte). Voorbeeld: ze was de enige tussen al die grote gerenommeerde trainingsbureaus die proactief met een evaluatie van de trainingen kwam: super gelikt voorbereid en afgesloten met een gedegen advies.

    Redenen genoeg dus om voor Kim te kiezen, maar één reden staat bovenaan: haar persoonlijkheid. Ze weet mensen te raken en aan het denken te zetten, altijd vanuit een positieve grondhouding. Wij als L&D-professionals weten dat dit het allerbelangrijkste is als je mensen wilt laten leren.

    Lees meer... Saskia Hoogeveen, HR Business Partner, ADP Nederland
  • Ik ben blij dat ik een aantal maanden mocht oplopen met Kim. Zowel op mijn werk als in mijn veranderde privésituatie voelde ik dat mijn persoonlijke batterij behoorlijk was leeggelopen. Veel situaties en mensen vroegen mijn inzet en aandacht: en er stond te weinig tegenover dat de batterij weer oplaadde.

    Kim begreep meteen wat ik bedoelde. Zij is eerst met mij op zoek gegaan naar het antwoord op de vraag in welke situaties ik ‘leegliep’. En naar de emoties die ervoor zorgden dat het in sommige situaties sneller ging dan anders. Op zulke momenten werden namelijk mijn basisovertuigingen en -waarden geraakt. En… hoe terecht waren die overtuigingen eigenlijk?

    Ook heeft Kim mij geleerd om veel dingen te herkennen waar ik blij van word… Dat moest ik ook echt leren, want mijn leven stond vooral in het teken van ‘anderen blij maken’. Deze leuke dingen in mijn agenda plannen, ervoer ik als ‘luxe’. Maar ik leerde dat dit bittere noodzaak was, om de energie en zorg aan anderen te kunnen blijven geven. Kim had een bepaalde volgorde van bespreking in gedachten, maar was heel flexibel als de situatie daarom vroeg. Dank je wel, Kim! We houden contact, en… je hebt me zelfs aan het sporten gekregen

    Lees meer... Carin Verheuvel
  • Een aantal jaar geleden heb ik het genoegen gehad om samen met Kim te mogen werken. Na een heel hectische en dynamische periode was ik mijn identiteit zakelijk gezien een beetje kwijt. Ik leunde tegen een burn-out aan. Mijn werkgever zag gelukkig het belang om mij daarin te helpen door coachingsessies met Kim in te zetten.

    Kim heeft mij in een aantal sessies begeleid. Om tot inzichten te komen die het mogelijk maakten om zelf weer op de rit te komen. Tot op de dag van vandaag heb ik daar baat bij. Ik ben zowel Kim als mijn werkgever dankbaar voor de coachingsessies. Ik sta weer zelfverzekerd op de werkvloer en ben als persoon, werknemer en leidinggevende gegroeid.

    Lees meer... Gonny Kettler, Life Fitness
  • Wij hebben Kim leren kennen bij een communicatietraining. Zij is een prettige, betrouwbare en zeer deskundige dame. Wij hebben veel van haar mogen leren op een superleuke manier. Mochten wij weer een training nodig hebben, gaan wij uiteraard weer voor Kim Muije en Blinck!

    Lees meer... Alies van Hanegem, Studentenservice De VerkeersAcademie
  • Ik ben als manager van mijn operationele afdeling altijd op zoek naar het optimaliseren van de afdeling en het verbeteren van onze dienstverlening. Het boeien en binden van het personeel is belangrijk, net als de kwaliteit van mijn collega’s. Ik was dus op zoek naar een workshop / training die deze aspecten in zich had en zo kwam ik in contact met Kim Muije. De persoonlijke en professionele aanpak en de hands-on mentaliteit van Kim werden als prettig ervaren en straalden vertrouwen uit. We bespraken samen de uitdagingen en het uiteindelijke doel dat ik voor ogen had. Investeren in personeel à verbetering van communicatie, zowel intern als extern à hoger niveau dienstverlening à een verbetering van financiële resultaten. 

    Kim snapte gelijk welke richting we in moesten en besloot een paar dagen mee te lopen op de afdeling om zo beter inzicht te krijgen in de werkzaamheden en de collega’s. Vervolgens maakte ze een custommade programma en gingen we zeer gemotiveerd aan de slag.

    De manier van trainen en coachen was uitdagend en leuk. Kim kreeg het voor elkaar om de verschillende kwaliteiten en uitdagingen van iedereen aantoonbaar te maken. Ze creëerde een ontspannen maar serieuze sfeer tijdens de training. De prijs-kwaliteitverhouding van de training was goed in balans. Dit maakte het gemakkelijk haar de opdracht te geven.

    Kim Muije is een professionele trainer / coach die een fijne werkwijze hanteert en zo het gewenste doel bereikt. Geen kant-en-klare trainingprogramma’s, maar een persoonlijke evaluatie die resulteert in een passende training voor het te behalen doel. Ik zou haar aan iedereen aanbevelen die op zoek is naar een coach / trainer.

    Lees meer... Arno Mählmann, directeur Peterson
  • Mijn eerste kennismaking met Kim was begin 2016. Zij was ingehuurd door de afdelingsmanager omdat er een akelige werksfeer hing op de afdeling en hij zelf niet de vinger op de zere plek kon leggen. Elke medewerker werd vriendelijk maar dringend verzocht een individueel gesprek aan te gaan met Kim.

    Tijdens mijn gesprek met Kim was er meteen een klik. We spraken over werk en privézaken en de dingen die mij dwarszaten. De manier waarop Kim luisterde en vragen stelde zorgde voor een heel aangenaam gesprek. Zij liet mij sommige zaken ook op een andere manier bekijken. Ze legde uit dat mijn gevoel een logisch gevolg van de situatie was en het niet aan mij lag. Het was zo fijn om met iemand te praten die zei waar het op stond en gevoelens kon verklaren, daar waar ik aan mezelf was gaan twijfelen.

    Aan het eind van ons individuele gesprek was Kim’s persoonlijke advies aan mij: zo snel mogelijk met een coach binnen de organisatie gaan praten, voordat ik een burn-out zou krijgen. Ik heb haar advies ter harte genomen. En omdat ik een heel goed gevoel bij Kim had, heb ik mijn werkgever gevraagd of ik bij haar een personal coaching-traject kon gaan volgen. Mijn werkgever heeft hier gehoor aan gegeven en dit is een heel goede beslissing geweest. 

    Tijdens mijn eerste persoonlijke coachinggesprek ‘waarschuwde’ Kim mij dat ik aan het eind van alle sessies best weleens heel anders in het leven kon gaan staan. Op het moment zelf vond ik dat best moeilijk te geloven, maar nu tweeënhalf jaar verder kan ik zeggen: Kim had gelijk! De sessies met Kim zijn het begin geweest van heel grote veranderingen in mijn leven. Zowel in werk als privé. Ze fungeert als een spiegel: wat heel confronterend kan zijn, maar wat door haar fijne manier van werken niet vervelend is. Ze staat voor no-nonsense, recht voor zijn raap met een groot empathisch vermogen. Echt iemand met verstand van én passie voor haar vak.

    Na een aantal sessies zag Kim dat het toch wel iets slechter met mij gesteld was dan wij aanvankelijk beiden hadden gedacht. Ik zat echt wel tegen een burn-out aan. Ze heeft op het punt gestaan om onze sessies te onderbreken. Ze is tenslotte een coach en geen psycholoog of therapeut. Nadat ze haar bezorgdheid had geuit en ik deze in haar ogen las, is er in mij een knop omgegaan. Ik wilde zo graag verder met Kim omdat haar manier van werken mij echt aanstond. Ik heb haar volledig vertrouwd en ben trouw de zaken gaan aanpakken zoals zij deze voorstelde. Dit werkte! De veranderingen waren heel duidelijk zichtbaar.

    In de sessies met Kim heb ik mezelf veel beter leren kennen. Ze heeft mij geholpen om mijn zelfvertrouwen weer op te bouwen, gedragsveranderingen in gang te zetten en een begin te maken met het veranderen van denkgedachten.

    Iets wat je al van kinds af aan eigen hebt gemaakt, verander je niet binnen een aantal sessies. Dat is een proces van maanden / jaren. Ik ben er nog niet, maar ben heel goed op weg daar te komen waar ik wil zijn. En Kim heeft het zaadje geplant voor een nieuw begin. Zij geeft de tools, maar je moet er wel zelf mee aan de slag gaan. Je bent uiteindelijk je eigen succes.

    Kim: bedankt voor je vertrouwen in mij. Ik kijk terug op een heel leerzame periode en het begin van een life change.

    Lees meer... Anoniem
  • Ingram Micro heeft een belangrijke wens in vervulling zien gaan met Kim Muije! Activation Services is lang op zoek geweest naar een betrouwbare en kwalitatieve consultant die op alle gewenste niveaus invulling kon geven aan een indirect educatieprogramma.

    Met alle wensen / eisen en individuele karakters van de partners, en de continuïteit en onderscheidende toegevoegde waarde die wij als USP hebben, vergt het enorm veel lef, kwaliteit en inlevingsvermogen om dit continu in te vullen. Dit heeft Kim enorm goed ingevuld, zodat wij dit ook verder gaan continueren in het komende jaar. Door middel van continuering van het programma en een 2.0-versie!


    Lees meer... Gerben de Haan, Senior Business Unit Manager Connectivity, Ingram Micro
  • Medio 2012 ben ik in contact gekomen met Kim Muije, omdat wij een training wilden aanbieden aan onze medewerkers. Tijdens het eerste gesprek bleek al dat een open en eerlijk overleg mogelijk was, waardoor wij snel duidelijke doelstellingen konden formuleren. Hierbij werd niet voorbijgegaan aan eventuele specifieke aandachtspunten van individuele medewerkers.

    Kim heeft met deze informatie een maatwerktrainingprogramma samengesteld. Hierbij bood zij in de voorbereiding ruimte om mee te denken en aanpassingen te doen, zodat de training echt goed aansloot bij onze wensen.

    De training zelf werd op een heel ontspannen, maar zeker ook professionele wijze gegeven. De training heeft plaatsgevonden in vier verschillende groepen, waarbij constant rekening is gehouden met de kennis en kunde binnen de groep. Hierdoor werd ook tijdens de training zelf nog gezorgd voor maatwerk.

    De training van Blinck heeft ervoor gezorgd dat onze medewerkers weer een stap vooruit kunnen maken. Enerzijds bleek de theoretische informatie vaak een eyeopener, anderzijds hebben medewerkers ook persoonlijke feedback en tips ontvangen waarmee zij zelf aan de slag kunnen. Voor ons is dit reden om ook voor nieuwe trainingen te bekijken welke rol Blinck hierin zou kunnen spelen. Want onze ervaringen zijn uitermate positief.

    Lees meer... Petra Seton, Teamleider Klantenservice, Ista Nederland B.V.
  • Ik heb meerdere trainingen van Kim mogen ontvangen. Woorden die Kim het beste omschrijven zijn ‘energiek’, ‘vrolijk’ en ‘kundig’. Niet per se in die volgorde. Kim geeft haar vaak op maat gemaakte trainingen op een leuke, persoonlijke en open manier waardoor het net iets beter blijft hangen dan bij andere trainers. Ik kan Kim aan ieder bedrijf of persoon aanbevelen voor het volgen van een training.

    Lees meer... Fabian van Den Bosch, Supervisor Client Support Center, ADP
  • De training presenteren heeft me doen stilstaan bij hoe ik overkom op het ontvangende publiek. Kim heeft bewustwording gecreëerd in hoe ik nog beter contact maak met de ontvanger(s) en hoe ik ervoor zorg dat ik de aandacht van hen blijf vasthouden.

    Ze heeft me hiervoor heel praktische tips gegeven. Daarbij heeft ze mij ook geleerd hoe ik beter mijn zenuwen in bedwang houd als ik moet presenteren voor een grotere groep mensen. Al met al een leerzaam en nuttig proces, en meteen toepasbaar in de praktijk.

    Lees meer... Sandra Ramaker, Partner Account Executive, Mendix
  • Ik heb Kim leren kennen toen zij een communicatietraining kwam geven voor de afdeling waar ik werk. De hele groep was enthousiast over de manier waarop zij de training gaf. En ik kon merken dat zij bij de meeste mensen van de afdeling meer openheid kreeg dan ik eerder bij andere trainers had gezien. Het was voor mij dan ook niet lang nadenken wie ik zou vragen voor een training om te leren coachen!

    Deze training bestond uit sessies die ik alleen met Kim had. Daarin kwam de theorie van het coachen aan bod. Ook heeft zij tijdens deze één-op-één-sessies veel aandacht geschonken aan mijn valkuilen, onzekerheden en twijfels. Er waren momenten waarop ik dacht: dit is niets voor mij, waar ben ik aan begonnen en hoe heb ik ooit kunnen denken dat ik dit kan? Dan werd alle theorie aan de kant geschoven en zijn we vooral op die punten ingegaan.

    Dieper ingaan op mijn emoties, mijn angsten, waar deze vandaan komen… zo kwam ik steeds een stap verder in het opbouwen van vertrouwen in mijzelf als coach. Naast de één-op-één-sessies zijn we samen aan de slag gegaan met het coachen van mijn collega’s. Ik heb eerst meegeluisterd naar de sessies die Kim met mijn collega’s had. Zo bouwden we niet alleen mijn vertrouwen op, maar ook dat van mijn collega’s in mij als coach.

    Naarmate de sessies verder gingen, nam ik ook meer van haar over. Op die manier werd voor iedereen de drempel lager om mij als coach te vertrouwen. Ik heb met heel veel plezier met Kim samengewerkt. Als er een training nodig is bij mij of mijn collega’s zal ik altijd eerst kijken of dit mogelijk is met Kim.

    Lees meer... Sindy IJspelder, Medewerkster klantenservice, Oom Verzekeringen
  • Ik ben moeder van twee prachtige kinderen, getrouwd met een werkelijk heel fijne man, ondernemer van een eigen succesvol bedrijf. Ook heb ik goede vrienden, middelen om veel te kunnen doen, regelmatig een weekendje weg of een vakantie… Ik had alles wat ik me zou kunnen wensen. Dit wíst ik! Ik wist dat alle elementen om mij heen fijn en goed waren. Ik had geen enkele reden om niet gelukkig te zijn.

    En toch voelde ik alleen maar druk. Ik was de hele dag bezig om alles en iedereen blij te houden. Alle ‘ballen’ in de lucht te houden, alles tot in de puntjes bijgewerkt te houden, niemand teleur te stellen. Ik was doodmoe.

    Het gevolg was dat ik na een lange periode van doorgaan en niet zeuren (want alles wat ik had was toch perfect?) niets meer voelde. Ik had nagenoeg geen emoties meer. Ik was niet erg boos / verdrietig als iets niet goed ging, maar ook voelde ik geen blijdschap meer. Ik was murw. Het murw zijn: daar werd ik wel heel verdrietig van. Zeker toen ik ook merkte dat ik moeilijk van mijn kinderen kon genieten. Ik was alleen maar bezig met wat ik nog moest doen, had moeten doen, wilde doen of wat er mis kon gaan. Dit ging door tot de kleinste details in mijn werk, tot in huishouden, tot in mijn relaties. Ik wilde iedereen in mijn omgeving gelukkig hebben. Mijn man, mijn kinderen, mijn familie, mijn vrienden… En ook zakelijke relaties, klanten en personeel. En als dat niet het geval was, vond ik dat ik daar verantwoordelijk voor was.

    Ik was kapot. Heel moe. Ik heb Kim leren kennen binnen mijn bedrijf waar ze was ingeschakeld om de sales te trainen. Ik wist dat Kim een bedrijf heeft in personal coaching, namelijk Blinck. Ik heb haar gebeld voor een afspraak. In het eerste gesprek met Kim heb ik aan één stuk door ‘gerateld’ over alles wat me dwarszat. Kim heeft me gelijk bij de hand genomen. Wat meteen opviel is dat ze mijn situatie en vragen niet benaderde of beoordeelde als iets wat genezen moest worden of waar ik in faalde. Het tegenovergestelde was haar inzet: jezelf ontwikkelen is juist iets moois.

    Ze heeft een plan opgesteld en we zijn aan de slag gegaan met diverse oefeningen en onze sessies. Tussentijds was ze altijd bereikbaar. Ook waren er tussen de sessies door telefonische afspraken om te bepalen hoe het met mij ging, of de opdrachten goed gingen of dat er een andere aanpak nodig was. Eerlijk gezegd voelde ik me na een maand nog slechter dan ervoor.

    Inmiddels was me duidelijk geworden dat ik een aantal zaken met de verkeerde motivatie of insteek deed en dat ze me hierdoor veel meer energie kostten dan nodig was. Ook was duidelijk dat ik slecht voor mezelf zorgde. Maar hoe het wel zou moeten, was me nog niet helemaal duidelijk. Dit resulteerde in een aantal zware weken. Logisch, als je bedenkt dat ik er mijn hele leven over had gedaan om bepaalde dingen niet op de juiste manier aan te pakken. Ook toen het moeilijk was wist Kim me te steunen en verder te leiden door het proces.

    Want dat is het: een PROCES. Kim wist me met vragen zó te sturen dat ik alle antwoorden bij mezelf kon vinden. Tenslotte ben je zelf degene die weet wat je raakt en wat je veranderd wilt hebben. Het werd me duidelijk dat ik teveel wilde en deed door mijn perfectionistische aard. In principe geen verkeerde eigenschap, maar wel als deze je tot wanhoop drijft. Mijn perfectionisme kwam in mijn geval voort uit onzekerheid. En deze onzekerheid kwam voort uit angst.

    Angst die ergens in mijn leven was gevormd, gekweekt en ontstaan. Ondanks dat ook mijn jeugd een fijne tijd is geweest, zonder grote of enge toestanden. Angst om te falen, geen goede moeder te zijn, er niet toe te doen, afgewezen te worden, lui te worden gevonden, verlaten te worden, etc. Kim heeft samen met mij een aantal van de ontstane ‘angsten’ gerelativeerd. En waar dit niet kon samen met mij over ‘de rand van de afgrond’ gekeken.

    Gevolg: ANGST voor een groot deel verminderd of gerelativeerd  à hierdoor ging ik me minder ONZEKER voelen à hierdoor voerde mijn PERFECTIONISME niet continu de boventoon. Hierdoor kon ik veel makkelijker gaan leven (en soms ook ‘laten’ leven). Ik moest niet continu meer op de toppen van mijn kunnen presteren van mezelf.  Want duidelijk was dat niet mijn omgeving, maar ikzelf onmogelijke eisen aan mezelf stelde.

    Na tweeënhalve maand waren we klaar met de sessies. Een heel eng moment (om nog even over angst te spreken). Nu moest je alles zelf doen. Met de absolute belofte dat ik Kim kon bellen als het me niet zou lukken, ging ik met een nieuwe instelling mijn eigen nieuwe wijde wereld in. En… het lukte. Niet altijd en niet altijd even goed, maar meestal wel. En als het een keer niet zo gaat zoals je wilt of als je merkt toch over je grenzen heen te gaan, heb ik nu de ‘tools’ en vaardigheden om de situatie weer bij te sturen.

    Ik voel me (meestal) een sterke, lieve en gelukkige vrouw, moeder, partner, directeur, vriendin. Wat een verademing! Ik zorg een stuk beter voor mezelf. En ik merk dat ik in veel gevallen nu zelfs meer kan doen, doordat de onnodige angst en frustratie niet meer aanwezig zijn of energie kosten.

    Oprecht ben ik Kim dankbaar voor haar rol en leiderschap in mijn proces. We houden contact door elkaar zo eens in de paar maanden te bellen. Dit geeft mij ook veel vertrouwen: als ik het nodig vind, kan ik haar weer benaderen. De kracht van Kim vond ik haar openheid en het begrip, en tegelijkertijd de doortastendheid om me verder te brengen.

    Ik heb nu de kracht om tijd voor mezelf te maken, grenzen te stellen, soms voor een ‘zesje’ te gaan en weer te genieten. Ook heb ik mijn functie binnen mijn bedrijf veranderd en heb ik een aantal andere taken met succes gedelegeerd: zodat ik meer tijd heb gekregen voor belangrijkere zaken.

    Kim: dankjewel voor je kennis en kunde, je steun en je hartelijkheid. Ik voel me een beter mens!

    Lees meer... Directeur, anoniem
  • De training ging heel snel, was duidelijk en veel handvatten. Heeft zeker aan mijn verwachtingen voldaan.

    Workshop coaching, beoordeeld met een 9.

    Lees meer... Ronald Bijl, Business Relationship Manager, ADP
  • Ik vond het echt een superleuke dag, heb er echt energie van gekregen.

    Ik vond Kim heel leuk en prettig de training geven.

    Training presenteren, beoordeeld met een 10.

    Lees meer... Laurie Peeten, HR Administrator, ADP
  • Kim is zeer gedreven en deskundig.

    Erg leuke dagen met je!

     4-daags salesprogramma, beoordeeld met een 8,5.


    Lees meer... Jeroen Voolstra, accountmanager, Movida Telecom
  • Daadkrachtig en geduldig.

    Goede kennis en leuke manier van overbrengen.

    4-daags leadershipprogramma, beoordeeld met een 9.

    Lees meer... Dimmen Wesdijk, directeur, Helder Telecom
  • Als ondernemer is leiderschap tonen cruciaal, maar soms ook best lastig. Kim heeft met haar leiderschapstraining mij veel geleerd op een pragmatische en toepasbare manier. Bedankt voor je heldere inzichten in klare taal. Het was de moeite, tijd en geld meer dan waard.

    Lees meer... Patrick Balleur, directeur Dutchtel
  • It was really insightful and practical. Kim teaches from her experience using real situations which makes really easy to learn from.


    Lees meer... Carlos Salinas Gancedo, Product Owner in Multi-Cloud Offering